Hey Iedereen,
Vandaag heb ik voor jullie een blogpost over het verschil in prijzen tussen verschillende beautyproducten. Hier bestaan volgens mij heel wat vooroordelen over en vooral ook verschillende meningen. Ik wil op voorhand al even duidelijk vermelden dat dit artikel volledig is geschreven vanuit mijn mening en standpunt. Iedereen heeft een andere huid waardoor zij of hij bepaalde producten goed vindt. Maar iedereen heeft ook andere prioriteiten waaraan ze hun budget spenderen. Ik hoop dat ik jullie een paar tips en gedachtengangen kan meegeven met dit artikel. Ik heb het hier over dagrèmes en andere verzorgingsproducten. Het belangrijkste advies is; wees zelf kritisch over producten die je test. Doen ze iets voor je huid, geven ze beterschap?
‘7 op 10 vrouwen draagt de foute bh maat en ik ben ervan overtuigd
dat minstens evenveel vrouwen de verkeerde crème gebruiken’
Er bestaan vier grote groepen van schoonheidsproducten: Drogisterijmerken, apotheekmerken, parfumeriemerken en instituutmerken
Drogisterijmerken zijn voor iedereen gemakkelijk toegankelijk en zijn niet duur. Ben je jong en heb je geen problemen met je huid kan je deze producten uitproberen. Wees eerlijk tegen jezelf. Als een product niet aangenaam aanvoelt op je huid verander dan. Spijtig genoeg bevatten deze producten veel lagere concentraties werkzame bestanddelen en bevatten ze vaak ook minerale oliën. Deze oliën leggen een film over de huid waardoor deze zacht en gevoed gaat aanvoelen. De ingrediënten trekken hierdoor echter niet voldoende in de huid en zullen zo de oorzaak niet aanpakken. Zij werken enkel oppervlakkig. Voorbeelden: Nivea, L’oréal, Garnier,…
Apotheekmerken hebben een goede gemiddelde prijs/kwaliteit verhouding. Veel van deze producten worden aangeraden voor de gevoelige huid die vaak allergische reacties vertoont. Spijtig genoeg bevatten deze crèmes dan ook niet voldoende werkzame ingrediënten om nog te werken op bijvoorbeeld rimpels of couperose. Voor alle dames met een reactieve huid wordt vaak dezelfde crème aangeraden. Terwijl iedereen een unieke huid heeft. Voorbeelden: Avene,La Roche Posay, Eucerin, Vichy,…
Parfumeriemerken en instituutmerken hebben een te vergelijken prijs. Maar bij parfumeriemerken gaat een groot deel van hun budget naar de reclame van de producten. Je ziet hier bijvoorbeeld grote reclamecampagnes van op tv of erg luxueuze verpakkingen. Dit rekenen zij natuurlijk ook door aan de consument. Als je twee crèmes van dezelfde prijs bekijkt zal deze van het instituut iets meer werkzame stoffen bevatten. Voorbeelden: Chanel, Dior, Shiseido, Clarins, Estee Lauder,…
Instituutmerken hebben vaak een uitgebreider gamma voor specifieke huidaandoeningen. Elk instituut heeft ook zijn opgeleide schoonheidsspecialisten in dienst die hun merk door en door kennen. Het is onze job om de klant zo goed mogelijk te adviseren en verder te helpen. Deze service krijg je er gratis bij. Voorbeelden: Sothys, Babor, Germaine de capuccini,…
Heb je het zelf nog noot meegemaakt dat je eerst een crème uit de drogisterij probeert, van de eerste crème krijg je een allergische reactie, van de tweede crème merk je geen resultaat, uiteindelijk heb je drie of vier foutieve producten gekocht waardoor je meer betaalde dan wanneer je je meteen 1 goede crème zou aanschaffen. Dergelijke miskopen heb ik vaak voorgehad met make-up. En ondertussen puilt mijn make-up tasje uit met producten die ik niet meer gebruik. Jammer. Voor kwaliteit betaal je. Maar je zal dan ook een tevreden zijn.
Enkel in het schoonheidsinstituut kan je een goede huidanalyse laten doen. Hoe kan iemand in de parfumerie of apotheek jou huid goed bekijken als je gemaquilleerd bent. Zij gaan steeds af op wat de klant zelf zegt welke huid zij heeft. Maar hoeveel mensen kennen hun huid voldoende? 7 op 10 vrouwen draagt de foute bh maat en wij zijn ervan overtuigd dat minstens evenveel vrouwen de verkeerde crème gebruiken.
Nota: Make-up heeft nog een extra groep en daarom zal ik in een volgende blogpost de groepen van make-up merken bespreken.
xx Caroline